عين ع الإعلام

12:43 مساءً EET

ابنة الشاطر: أمتى الناس تفهم إن اللي قتلنا في رابعة هو اللي بيقتل الجنود

قالت عائشة الشاطر، ابنة القيادي الإخواني خيرت الشاطر، عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، في ردها حول تفجيرات أمس، الجمعة، بالعريش: “لو احنا ارهابيين و بنعرف نفجر و نموت ليه معملناش الكلام ده لما جم يقتلونا في رابعه و لا حتي لما أخدوا ابهاتنا و اخوتنا و شفتم بعنيكم الفيديوهات من واحد صوروه و هو بيلبس و التاني وقعولوا اسنانه لما ضربوه و هو بيتقبض عليه لتالت قتلوا بنته و مكفهمش وقبضوا عليه ليه مفجرناش و حمناهم وقتها لو احنا أقويه اووي كده و جامدين ؟؟؟؟”.

وتابعت: “و لا ليه دلوقتي مفجرناش و خرجناهم من السجون طالما احنا بنفجر و بنعمل كل ده بكلام اعلامهم الكذاب مش كان أولي ؟؟؟ امتي الناس هتفهم الحقيقه اللي قتل اللي في رابعه و المسيرات هو اللي بيقتل الجنود و بيعمل التفجيرات امتي هيطلع حد بدل ما يغني أغنيتهم بتاعت الاٍرهاب يقول مش قدها سيبها لا أمن في شارع و لا في سينا و لا في اي حته”.

وأضافت: “مش لو كنا ايام مرسي كان زمان الولولة شغاله علي كل القنوات انه فاشل مكنش حد بيسمع وقتها ان فيه ارهاب #‏استقيموا_يرحمكم_الله‬ كل التعازي ل٢٦ روح بريئة .. لأرواح الجنود الضحية لنظام بيقتل مبيفرقش بين اللي بيحاربهم و حتي اللي بيشتغلوا معاه #‏يارب_اللي_قتل_الجنود_يموت_نفس_الموته_يارب‬ #‏قصاصك_العادل_يارب‬”.

وفي تدوينة أخرى لها قالت: “انزل يا بني بفيلم التفجيرات في سينا منها تداري علي الجنود بتوعنا اللي بيتقتلوا في ليبيا و لا حد داريان بيهم و منها الاعلام يبدأ يغني علي التهجير من سينا و الحدود و حبة حبة نفضي سينا والعريش و رفح و يتعمل الجدار العازل و نسمع اليهود و هما بيغنوا سينا رجعت تاني لينا و سلملي علي الارهابين اللي لما مسكوا البلد مرضوش يبعوها فعلشان كده طيروهم بس الاعلام غني انهم برضوا هما اللي باعوا البلد و دلوقتي هم اللي بيفجروا و بقي معاهم أر بي جي كمان بيحركوها بالريموت كنترول من السجون !!!!”.

التعليقات